Procedură Erasmus VET 2024-1-RO01-KA121-VET-000205331
Proces verbal selecție Erasmus VET
Job Shadowing în Granada, Spania – ErasmusVET
Perioada mobilității: 16-22 februarie 2025
Locație: CPIFP Hurtado de Mendoza, Granada, Spania
Participanți: prof. Marica Denisa, prof. Stanciu Eugenia
Scopul principal al mobilității a fost oferirea oportunitǎţii participanților de a observa și învăța din experiențele profesionale ale colegilor lor din Spania, într-un liceu cu specific gastronomic.
Aceasta a permis celor doi profesori să:
- Observe și să învețe metodele didactice și abordările pedagogice utilizate în educația gastronomică și economică;
- Experimenteze aplicarea tehnologiilor moderne în educație și formare profesională;
- Înțeleagǎ modul în care este integrată educația alimentară și economică în contextul unei școli cu profil profesional, cu laboratoare specializate;
- Dezvolte competențe internaționale și să înțeleagǎ diferențele între sistemele educaționale din diferite țări.
- Prezentarea liceului CPIFP Hurtado de Mendoza.
- Turul școlii și al laboratoarelor specializate (preparare, servire, degustare, comercializare a produselor alimentare).
- Participare la lecții de gastronomia și pregătirea preparatelor, observarea metodelor de predare și interacțiunea profesor-elev.
- Atelier de aplicare a tehnologiilor moderne în domeniul gastronomic.
- Observarea activităților economice din cadrul școlii, focus pe aspectele financiare ale gestionării unui restaurant școlar.
- Discuții cu echipa de profesori despre abordările economice în educație și cum sunt gestionate afaceri gastronomice în școală.
- Vizită la laboratorul de nutriție medicală, unde se dezvoltă rețete pentru bolnavii de cancer în colaborare cu Facultatea de Medicină.
- Vizite culturale în Granada și Malaga, explorând istoria și tradițiile culturale ale Spaniei.
- Discuție finală despre lecțiile învățate și planificarea implementării acestora în activitatea profesională.
Pe lângă activitățile educaționale, participanţii au avut ocazia să exploreze aspecte culturale importante ale regiunii, îmbogățind experiența mobilității.
a. Alhambra:
Un simbol al arhitecturii islamice, Alhambra este un palat impresionant, ce reflectă istoria și cultura Granadei. Vizita la acest monument a fost o lecție de istorie vie, care a oferit o înțelegere profundă a moștenirii islamice în Spania.
b. Albaicín:
Cartierul Albaicín, cu străzile sale înguste și casele tradiționale, a transportat participanţii în timp, oferindu-le o imagine clară asupra stilului de viață al locuitorilor din Granada din trecutul medieval.
c. Sacromonte:
Zona Sacromonte, cunoscută pentru peisajul său spectaculos și pentru tradiția flamenco, a oferit participanţilor o incursiune în cultura gitano și în muzica flamenco, unul dintre cele mai importante elemente ale identității culturale ale Spaniei.
d. Malaga:
Excursia în Malaga a fost o oportunitate excelentă de a învăța despre istoria și economia regiunii, dar și despre cum turismul și gastronomia influențează dezvoltarea locală.
În urma acestei mobilități, participanții au reușit să își îmbunătățească o serie de competențe, printre care:
- Dezvoltarea abilităților pedagogice: Înțelegerea modului în care sunt adaptate metodele de predare la nevoile elevilor și cum se integrează tehnologiile moderne în educație.
- Abilități de colaborare internațională: Colaborarea cu profesori din diferite culturi și sisteme educaționale a fost un factor esențial în dezvoltarea abilității de a lucra într-un mediu globalizat.
- Competențe în managementul educațional și economic: Observarea modului în care sunt gestionate resursele și activitățile economice ale unei școli cu profil gastronomic.
Mobilitatea Erasmus+ în Granada a fost o experiență valoroasă pentru participanți, permițându-le să învețe din experiențele altor profesioniști și să aplice lecțiile învățate în activitatea lor de zi cu zi. Combinarea activităților educaționale din școală cu explorarea culturală a regiunii le-a oferit o viziune completă asupra sistemului educațional din Spania și a modului în care gastronomia și educația pot colabora pentru a sprijini dezvoltarea profesională a tinerilor.
Implementarea metodologiilor și a tehnologiilor observate va contribui la îmbunătățirea calității procesului educațional în școlile noastre și va facilita crearea unor experiențe de învățare mai inovative și personalizate pentru elevi.
Această mobilitate a fost un pas important în dezvoltarea profesională a celor doi profesori, consolidându-le competențele educaționale și inter-culturale, într-un context educațional internațional.
Mobilitate ErasmusVET în Granada, Spania – Electronica și automatizări: O experiență inedită
În perioada 16 februarie - 1 martie, un grup de 7 elevi ai Liceului Tehnologic Goga Ionescu Titu, din domeniul Electronica și Automatizări, insotiti de doamna profesor Gheorghe Verginia, a avut oportunitatea de a participa la o mobilitate Erasmus în Spania, o experiență ce a fost extrem de valoroasă pentru dezvoltarea lor profesională și personală. Mobilitatea s-a desfășurat în două locații distincte: patru dintre elevi au realizat un stagiu de practică într-o școală din Spania, Colegiul Ave Maria San Isidro, iar ceilalți trei au avut șansa de a învăța și de a aplica practice cunoștințele în cadrul unei companii specializate, Tecnihogar, situatǎ tot in Granada.
Elevii au fost împărțiți în două grupe, în funcție de domeniul de interes și de abilitățile specifice. Cei patru elevi care au ales să facă practica în școală, au avut oportunitatea de a lucra alături de profesori specializați, învățând noi tehnici și metode didactice. Ei au aplicat noțiuni teoretice în laboratoare echipate cu aparatură de ultimă generație, realizând diverse proiecte practice legate de circuite electronice și sisteme automatizate
Cei trei elevi care au participat la stagiu în cadrul companiei Tecnihogar, au avut ocazia de a observa și aplica procese industriale legate de producția și implementarea de sisteme automatizate și electronice în cadrul unei echipe profesionale. Au participat activ la lucrul cu software-uri specializate, la testarea și verificarea echipamentelor electronice, dezvoltându-și abilități tehnice și aprofundându-și cunoștințele în domeniul lor de specializare, prin exercitii practice.
Aceasta a permis celor doi profesori să:
În afara activităților profesionale, elevii au avut ocazia să exploreze Spania și să se bucure de diverse activități culturale. Una dintre principalele excursii a fost în Albaicín, un cartier istoric din Granada, unde elevii au avut ocazia să viziteze străzile înguste și pietruite, tipice pentru arhitectura maură, și să învețe despre istoria și cultura regiunii.
De asemenea, au făcut o excursie la Malaga, unde au vizitat principalele atracții turistice ale orașului, inclusiv Plaza de la Merced și Castillo de Gibralfaro, admirând priveliștea spectaculoasă asupra orașului și a mării.
O altă excursie de neuitat a fost la Alhambra, celebrul palat maur din Granada, un loc de mare importanță culturală și istorică. Aici, elevii au învățat despre istoria arhitecturală a Spaniei și au avut ocazia să se bucure de peisajul deosebit al grădinilor și al palatului. De asemenea, au vizitat Alcázar de los Reyes Cristianos și alte zone istorice importante din Granada.
Mobilitatea Erasmus a avut un impact semnificativ asupra elevilor, atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Printre rezultatele pozitive se numără:
- Îmbunătățirea abilităților tehnice: Elevii au învățat noi tehnici de lucru cu aparatură electronică de ultimă generație, și au dobândit o înțelegere mai profundă a proceselor de automatizare industrială.
- Dezvoltarea competențelor lingvistice: Participarea la stagiu în Spania le-a oferit elevilor oportunitatea de a învăța termeni tehnici în limba străină, ceea ce le va fi de mare folos în viitoarele cariere.
- Experiență internațională: Elevii au avut ocazia să se adapteze la un mediu de lucru internațional, să colaboreze cu profesioniști din diverse culturi și să aprecieze importanța mobilității în dezvoltarea personală și profesională.
- Cunoștințe culturale extinse: Excursiile în diverse locații istorice au contribuit la lărgirea orizonturilor elevilor, oferindu-le o mai bună înțelegere a diversității culturale și a istoriei Spaniei.
Participarea la mobilitatea Erasmus în Spania a fost o experiență extrem de benefică pentru cei 7 elevi, oferindu-le atât competențe profesionale importante în domeniul Electronica și automatizări, cât și oportunități de dezvoltare personală prin interacțiunea cu un mediu internațional și multicultural. Aceasta mobilitate nu doar că le-a extins orizonturile în domeniul lor de specializare, dar le-a oferit și un bagaj cultural vast, care le va fi de folos în viitoarele lor cariere.
Procedură Erasmus Educație Școlară 2024-1-RO01-KA121-SCH-000197985
Proces verbal selecție Erasmus Educație Școlară
În perioada 07–10 aprilie 2024 șapte elevi de la Liceul Tehnologic Goga Ionescu din Titu, însoțiți de doamna profesor Nițu Simona, au mers în cadrul proiectului Erasmus+ în Benigànim, Spania. Elevii au beneficiat de o experiență europeană valoroasă. Au fost implicați într-o varietate de activități educaționale, interculturale și practice, menite să le dezvolte competențele digitale, lingvistice și de comunicare. Tot în această perioadă, trei cadre didactice ale liceului nostru – Mitran Doinița, Cîrstea Nicoleta și Ghițulescu Sorin – au participat la activități de job shadowing în aceeași instituție parteneră.
Timp de patru zile, profesorii români au avut oportunitatea să observe lecții interactive, să învețe metode moderne de predare, să exploreze instrumente digitale utilizate în școala gazdă și să colaboreze cu specialiști dedicați din învățământul spaniol.
In perioada 06.05.2024-11.05.2024 doua cadre didactice de la Liceul Tehnologic Goga Ionescu: Stanciu Eugenia si Marica Denisa împreuna cu alte cadre didactice din Portugalia, Lituania, Polonia, Italia si Grecia, au participat la perfectinonare in Barcelona, Spania, prin intermediul programulul Erasmus VET.
Cursul s-a numit: From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach.
Obiectivele cursului au fost:
- Identificarea caracteristicilor cheie ale STEM și STEAM;
- Defininirea obiectivelor de învățare care integrează disciplinele STEM și Artă și Design pentru a crește implicarea studenților în învățare;
- Conectarea și relaționarea pe diferite subiecte prin activități creative STEAM, bazate pe experiențe din viața reală și concrete;
- Construirea unei lecții STEAM autentică;
- Identificarea importanței jocului, a distracției și a angajării în învățare;
- Incorporarea abilităților legate de artă și design în mediul general de învățare și în curriculum.
În perioada 13-17 mai 2024, in cadrul proiectului ERASMUS 2023-1-RO 01-KA121-VET-000141808, au participat la activitati de job shadowing 4 cadre didactice de la Liceul Tehnologic Goga Ionescu Titu: Ianev Sorina, Pătru Loredana, Dumitrescu Florina și Suslov Marilena.
Activitățile s-au desfășurat în parteneriat cu școala 2nd EPAL KATERINIS Pieria ,Grecia, reprezentata de dir.Sakis Karakousis.
Obiectivele proiectului:
- Cunoașterea școlilor partenere și a sistemelor educaționale din Grecia;
- Identificarea asemănărilor și deosebirilor dintre cele două sisteme de învățământ , românesc și grecesc;
- Dezvoltarea deprinderilor profesionale;
- Dezvoltarea deprinderilor de învățare -predare -evaluare în cadrul activităților desfășurate;
- Dezvoltarea competențelor și a abilităților de evaluare a activităților practice;
- Imbunătățirea abilităților personale , civice ,culturale, sociale și de comunicare.
Profesorii participanți au desfășurat următoarele activități:
- vizite si schimburi de experiență la scolile din orașul Katerini: școala privată Platon și două licee tehnologice Epal 1 si Epal 2 unde au primit informații despre sistemul de învățământ grecesc , au facut schimb de impresii și bune practici;
-punctul de informare turistică din orașul Kalambaka ;
-primariile din orașele Kalambaka și Katerini ;
-obiectivele turistice: Muntele Olimp, cascada lui Zeus, manastirea Agios Efrem, Meteora, Cascadele de la Edessa,orasul Salonic.
Oportunitate unică de ȋnvățare și cultură
Programul Erasmus este o inițiativă a Uniunii Europene care oferă elevilor oportunitatea de a studia și a se forma în alte țări europene. Recent, un grup de elevi de la Liceul Tehnologic “Goga Ionescu” a avut privilegiul de a participa la o mobilitate Erasmus în Cipru. Această experiență nu doar că le-a îmbogățit cunoștințele, dar le-a oferit și ocazia de a descoperi o cultură nouă și fascinantă.
Detaliile Mobilității
Mobilitatea a avut loc în perioada 20.05-31.05.2024 și a implicat 23 de elevi:
-8 elevi cu specializarea Tehnician ȋn gastronomie, constituind primul flux
-15 elevi cu specializarea Tehnician ȋn activităţi economice, constituind cel de-al doilea flux
Ambele fluxuri s-au desfăşurat ȋn aceeaşi perioadă, elevii fiind însoțiți de 3 cadre didactice, care au avut rolul de a coordona și superviza activitățile.
Obiectivele Programului
1. Îmbunătățirea nivelului de competente tehnice si lingvistice în domeniul EFP, la un nivel înalt de calitate în formarea initiala pentru elevi, prin stagii de practica
2. Dezvoltarea dimensiunii europene a școlii, sporirea calității si atractivității a formării EFP prin dezvoltarea parteneriatelor si deschidere europeana
3. Îmbunătățirea competențelor personale: civice, culturale, de comunicare, sociale, adaptabilitate, responsabilitate, necesare creșterii gradului de incluziune şi inserției pe piața muncii
Activitățile desfășurate
Pe parcursul șederii lor în Cipru, elevii au participat la o varietate de activități practice și culturale:
1. Activităţi practice: Elevii din primul flux au avut ocazia să participe la activităţi practice alături de angajaţi ciprioţi si de alţi conaţionali aflaţi ȋn mobilităţi Erasmus ȋn aceeaşi perioadă. Aceste activităţi s-au desfăşurat ȋn cadrul unui resort de lux, permitand elevilor consolidarea cunoştinţelor acestora, precum și construirea de prietenii internaționale.
2. Proiecte de grup: Elevii din cel de-al doilea flux au participat la diverse workshop-uri, lucrând atât individual, cât şi ȋn echipe mixte, pentru a dezvolta proiecte ȋn domeniul economic, aceste proiecte fiind prezentate la sfârșitul mobilității, evidențiind creativitatea și colaborarea internațională.
3. Excursii culturale si extraculturale: Grupul a explorat locuri istorice și culturale, cum ar fi: siturile arheologice din Paphos, oraşele Nicosia şi Limassol, Laguna Albastra,Baile Afroditei precum și ruinele orașului antic Kourion. Aceste excursii au oferit o perspectivă profundă asupra istoriei și patrimoniului cultural cipriot.
Impactul Asupra Elevilor
Experiența Erasmus în Cipru a avut un impact semnificativ asupra elevilor. Aceștia și-au îmbunătățit competențele lingvistice și au dezvoltat abilități de comunicare interculturală. De asemenea, au învățat să lucreze în echipă și să respecte diversitatea culturală. Mulți dintre elevi au mărturisit că această experiență le-a deschis orizonturile și i-a inspirat să mediteze mai mult asupra viitorului lor.
Mobilitatea Erasmus VET pentru elevi în Cipru a avut un impact deosebit, oferind participanților nu doar cunoștințe valoroase, dar și amintiri de neuitat și prietenii internaționale. Acest program continuă să demonstreze importanța și beneficiile educației interculturale, contribuind la formarea unor tineri deschiși, informați și pregătiți pentru provocările viitorului.
In perioada 08.04.2024- 12.04.2024 a avut loc primul flux al mobilitatilor de invatare de scurta durata pentru elevii liceului nostru in Roma, Italia.
Au participat 8 elevi insotiti de 1 cadru didactic la liceul - I.I.S. Via Dei Papareschi Roma, Italia
Acordul de invatare incheiat intre cele doua licee a avut urmatoarele activitati:
- Prezentarea școlilor participante, a regiunilor și țărilor din care fac parte
- Prezentarea sistemelor educaționale din România și Italia
- Vizite culturale
- Activitati sportive
- Participarea elevilor la ore conform vârstei
- Prezentarea propriilor obiceiuri, traditii, mancaruri de catre ambele scoli.
Obiectivele activităților de învățare la care au participat elevii au fost: dezvoltarea abilităților de comunicare și inter-relaționare pentru elevi, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea competențelor de comunicare socială între adolescenți și persoane adulte, promovarea cunoașterii patrimoniului și diversității europene.
Tot în această perioadă, la același liceu, au participat 2 cadre didactice ale Liceului Tehnologic Goga Ionescu la activități de job shadowig.
Obiectivele activităților au urmatit :
-Dezvoltarea competențelor interculturale ale cadrelor didactice și a strategiilor de lucru pentru o abordare curriculară adaptată la grupuri de elevi cu niveluri culturale și de învățare diferite;
-Participarea, în calitate de observatori, la orele de curs din școala-gazdă, pentru a învăța noi metode de predare activ-participative, inclusiv instrumente de lucru digitale, pentru a facilita accesul tuturor elevilor la o educație de calitate;
-Cunoașterea specificului școlii: activități extracurriculare cu tradiție și modalități de lucru cu elevii;
-Valorificarea ariei locale culturale în activitățile de predare-învățare;
-Formarea unei atitudini pozitive față de mediul înconjurător prin stimularea curiozității de a cerceta realitatea înconjurătoare.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
In perioada 22.04.2024-26.04.2024 a avut loc al doilea flux al mobilitatilor de invatare de scurta durata pentru elevii liceului nostru in Antalya, Turcia.
Au participat 8 elevi insotiti de un cadru didactic, Profesor Stoica Mihaela Nicoleta la liceul Manavgat Evliya Celebi Mesleki ve Tehnik Anadolu Lisesi.
Acordul de invatare incheiat intre cele doua licee a avut urmatoarele activitati:
- Prezentarea școlilor participante, a regiunilor și țărilor din care fac parte
- Prezentarea sistemelor educaționale din România și Turcia
- Dezvoltarea abilitatilor digitale ale elevilor
- Vizite culturale
- Participarea la activitati practice specifice liceului
- Prezentarea propriilor obiceiuri, traditii, mancaruri de catre ambele scoli.
Obiectivele activităților de învățare la care au participat elevii au fost: dezvoltarea abilităților de comunicare și inter-relaționare pentru elevi, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea competențelor de comunicare socială între adolescenți și persoane adulte, promovarea cunoașterii patrimoniului și diversității europene.
Tot în această perioadă, la același liceu, au participat 2 cadre didactice ale Liceului Tehnologic Goga Ionescu la activități de job shadowing: Achim Mihaela Nicoleta si Gheorghe Verginia
Obiectivele activităților de jobshadowing au urmarit:
- Dezvoltarea competentelor profesionale prin participarea, în calitate de observatori, la orele de curs din școala-gazdă, pentru a învăța noi metode de predare activ-participative, inclusiv instrumente de lucru digitale, pentru a facilita accesul tuturor elevilor la o educație de calitate;
- Schimbul de bune practice in materie de management educational;
-Dezvoltarea competențelor interculturale ale cadrelor didactice și a strategiilor de lucru pentru o abordare curriculară adaptată la grupuri de elevi cu niveluri culturale și de învățare diferite;
-Cunoașterea specificului școlii: activități extracurriculare cu tradiție și modalități de lucru cu elevii;
-Valorificarea ariei locale culturale în activitățile de predare-învățare;
-Formarea unei atitudini pozitive față de mediul înconjurător prin stimularea curiozității de a cerceta realitatea înconjurătoare.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit.
Rezultate selectie cadre didactice Etapa 2
Anunt selectie cadre didactice Etapa 2
Proces Verbal Selectie profesori EDUCATIE SCOLARA 2023-1-RO01-KA121-SCH-000141672 2023-2024
Tabel nominal cu rezultatele elevilor Proiectului 2023-1-RO01-KA121-VET-000141808
Anunț selecție cadre didactice - Proiect 2023-1-RO01-KA121-SCH-000141672
Rezultate selecție elevi - etapa 2 - Proiect 2023-1-RO01-KA121-SCH-000141672
Program pregatire Limba Engleza
Liceul Tehnologic Goga Ionescu Titu are ca obiectiv fundamental educarea, instruirea, formarea spirituală, multiculturală şi transmiterea valorilor şi modelelor europene întregii comunității educaționale (profesori, elevi, părinți). Dorim să venim în întâmpinarea nevoilor fiecăruia de a fi competent, de a deţine şi utiliza informaţia, dar și deschis spre schimbare, spre înţelegere şi respectarea valorilor socio-culturale ale unei societăţi democratice. Şcoala dispune de un colectiv de cadre didactice şi elevi cu deschidere pentru colaborare cu colective din alte ţări, pentru participare la proiecte de reformă educaţională. Calitatea educației este dată de o transformare inovatoare, căutându-se în permanență o diversificare a funcțiilor școlii în scopul dezvoltării acesteia ca centru de resurse pentru elevi și părinți, dar și pentru ceilalți membri ai comunității.
Obiectiv 1:
Realizarea țintelor strategice ce vizează dezvoltarea dimensiunii europene a școlii, cuprinse în documentele manageriale ale școlii
Obiectiv 2:
Stimularea şi motivarea cadrelor didactice şi a elevilor pentru implicarea în proiecte international
Obiectiv 3:
Diseminarea proiectelor și activităților desfășurate, în scopul creșterii interesului privind implicarea în acest gen de activități, proiecte, programe
Obiectiv 4:
Valorizarea proiectelor și activităților desfășurate, în scopul creșterii efectului multiplicator și a valorii adăugate la nivel institutional , intr-un orizont de timp 5 ani.
AN a decis să acorde o finanțare, în conformitate cu termenii și condițiile stabilite în Condițiile Speciale, în Condițiile Generale și în celelalte Anexe ale Contractului, pentru derularea Proiectului cu nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH000054948 în cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării
Proiectul se va derula pe o perioadă de 15 luni, între 01/06/2022 și 31/08/2023. Finanțarea va fi în sumă maximă de 66,600.00 EURO.
Cod proiect: 2022-1-RO- 01- KA121-SCH-00005494
In perioada 27.03.2023- 31.03.2023 a avut loc primul flux al mobilitatilor de invatare de scurta durata pentru elevii liceului nostru in Salonic, Grecia.
Au participat 14 elevi insotiti de 2 cadre didactice la liceul - 32 Geniko Lykeio Thessalonikis. Acordul de invatare incheiat intre cele doua licee a avut urmatoarele activitati:
- Prezentarea școlilor participante, a regiunilor și țărilor din care fac parte
- Prezentarea sistemelor educaționale din România și Grecia
- Vizite culturale
- Activitati sportive
- Participarea elevilor la ore conform vârstei
- Prezentarea propriilor obiceiuri, traditii, mancaruri de catre ambele scoli. Obiectivele activităților de
învățare la care au participat elevii au fost: dezvoltarea abilităților de comunicare și inter-relaționare pentru elevi, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea competențelor de comunicare socială între adolescenți și persoane adulte, promovarea cunoașterii patrimoniului și diversității europene.
Urmatorul flux al mobilitatilor elevilor se va desfasura in perioada 29.05.2024- 02.06.2023 in Istanbul, Turcia.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit
Cod proiect: 2022-1-RO- 01- KA121-SCH-00005494
In perioada 29.05.2023- 02.06.2023 a avut loc al doilea flux al mobilitatilor de invatare de scurta durata pentru elevii liceului nostru in Istanbul , Turcia.
Au participat 20 elevi insotiti de 3 cadre didactice la liceul - Abdulkadir Aksu Anatolian High School . Acordul de invatare incheiat intre cele doua licee a avut urmatoarele activitati:
- Prezentarea școlilor participante, a regiunilor și țărilor din care fac parte
- Prezentarea sistemelor educaționale din România și Turcia
- Vizite culturale
- Activitati sportive
- Participarea elevilor la ore conform vârstei
- Prezentarea propriilor obiceiuri, traditii, mancaruri de catre ambele scoli.
Obiectivele activităților de învățare la care au participat elevii au fost: dezvoltarea abilităților de comunicare și inter-relaționare pentru elevi, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea competențelor de comunicare socială între adolescenți și persoane adulte, promovarea cunoașterii patrimoniului și diversității europene.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit
Cod proiect: 2022-1-RO- 01- KA121-SCH-00005494
In perioada 15.05.2023- 19.05.2023 a avut loc primul flux al mobilitatilor de profesori la cursuri de formare, in Barcelona, Spania. Au participat 6 cadre didactice din cadrul liceului Goga Ionescu. In cadrul cursului - Discovering the best educational systems from Europe and the world, obiectivele au fost:
⮞ O1: Înțelegerea dezavantajelor și avantajelor globalizării și localizării în educație;
⮞ O2: Aflați despre cum să construiți o cultură școlară productivă;
⮞ O3: Identificarea caracteristicilor unui sistem educațional eficient;
⮞ O4: Relaționați și încurajați dialogurile și dezbaterile constructive;
⮞ O5: Integrarea și evaluarea diverselor abordări și soluții în sălile de clasă;
⮞ O6: Identificați și utilizați o varietate de rutine de gândire.
Activitatile si-au propus prezentarea celor mai importante sistemelor de invatamant
- Educația în Europa
- Educație în Țările de Jos;
- Educație în Marea Britanie;
- Educație în Canada
- Sistemul educațional finlandez;
- Sistemul educațional în Norvegia;
- Sistemul educațional în Canada;
- Sistemul educațional în Singapore și Japonia;
- Educație în sistemele naționale ale participanților;
ACHIZITII DOBANDITE
- Exersarea unor instrumente de invatare /predare/evaluare( de exemplu gandirea critica)
- Integrarea in procesul de invatare a unor platforme educationale( WAKELET)
- Lucrul in echipa
- Gasirea unor solutii in comunicare
- Integrarea unor elemente culturale in procesul de invatare
- Adaptarea unor elemente din alte sisteme de invatamant
- Constientizarea locului sistemului de invatamant romanesc in raport cu sistemele prezentate
Participanti:
PROF.Neacsu Ramona
PROF.Radu Doina
PROF.Nae Diana
PROF.Stoica Nicoleta
PROF.Diaconu Teodor
PROF.Popa Aura
ROMA/ ITALIA din cadrul proiectului din cadrul proiectului Erasmus + learning agreement - Courses and training, 2022-1-RO01-KA121 - SCH -000054948
In perioada 07.08.2023- 12.08.2023 a avut loc al doilea flux al mobilitatilor de profesori la cursuri de formare, in Roma, Italia. Au participat 5 cadre didactice din cadrul liceului Goga Ionescu. Cursul - CULTIVAREA DIVERSITĂȚII ȘI INCLUZIUNII a avut urmatoarele obiective obiective:
- Identificarea barierelor de comunicare interculturală și modalitățile de a le depăși;
- Reflectarea asupra importanței încurajării incluziunii și diversității în sala de clasă;
- Reducerea prejudecăților și stereotipurilor;
- Stăpânirea de tehnici pentru îmbunătățirea comunicării între culturi;
- Creșterea conștientizării culturale a elevilor;
- Utilizarea aplicațiilor TIC pentru a crește gradul de conștientizare asupra diversității culturale;
Activitatile din cadrul cursului -CULTIVAREA DIVERSITĂȚII ȘI INCLUZIUNII- au urmarit:
- Explorarea și îmbunătățirea comunicării între culturi; Bariere de comunicare interculturală; Generalizări vs. Stereotipuri; Percepţie; Surse de comunicare greșită interculturală; Exerciții și tehnici pentru a explora și îmbunătăți comunicarea interculturală.
- Dezvoltarea conștientizării interculturale; Competență de comunicare interculturală vs. competență interculturală; Instrumente pentru dezvoltarea ICC; Activități; Concepte și întrebări.
- Înțelegerea și rezolvarea diferențelor. Șocul cultural – Ce este șocul cultural?;
- TIC și predarea prin cooperare pentru a promova diversitatea în clasă. Utilizarea aplicațiilor TIC pentru a ajuta studenții să interacționeze între ei și să exploreze cultura țintă; Creșterea gradului de conștientizare a diversității culturale în sala de clasă prin sarcini și activități de colaborare și cooperare; Activități.
- Închiderea cursului și activități culturale. Evaluarea cursului: prezentarea competențelor dobândite, feedback și discuție; Acordarea certificatului de participare la curs; Excursii și alte activități culturale externe.
PARTICIPANȚI:
- Dumitrescu Claudia
- Suslov Marilena
- Suditu Loredana
- Marica Denisa
- Ghițulescu Sorin
Cod proiect: 2022-1-RO- 01- KA121-SCH-00005494
In perioada 07.08.2023- 12.08.2023 a avut loc cel de-al treilea flux al mobilitatilor de profesori la cursuri de formare, in Nice, Franta. Au participat 4 cadre didactice din cadrul liceului Goga Ionescu. In cadrul cursului - ICT and Outdoor Teaching and Learning, obiectivele au fost:
⮞ Îmbunătățirea competențelor digitale de bază;
⮞ Integrarea instrumentelor TIC în predarea și învățarea în aer liber;
⮞ Înțelegerea modelul SAMR;
⮞ Utilizarea spațiul exterior pentru a învăța în și din el;
⮞ Implicarea elevilor prin activități centrate pe elev;
⮞ Crearea sarcini intercurriculare;
⮞ Încurajarea creativitatii elevilor în învățare și gândirea critică.
- Activitatile s- au desfasurat cu ajutorul unor varietati de instrumente digitale în spații în aer liber.
- Cu ajutorul modelul SAMR profesorii au identificat cele mai semnificative utilizări ale tehnologiei în sprijinul predării și învățării (înlocuire, creștere, modificare sau redefinire)
- Profesorii participanti au primit multe exemple practice de activități de învățare efectuate în aer liber cu instrumente TIC, care vor inspira proiectarea de sarcini noi pentru elevii lor
- Au creat activități inedite în colaborare cu alți colegi din diferite țări europene.
- Au folosit aplicatiile Les Explorator de Parcs, PlantNet, Citymaper si Geocaching in iesirile lor in aer liber in Parc natural départemental de Vaugrenier.
- Au invatat ca putem proiecta si creea lectii ce se pot desfasura in aer liber, sub forma de concursuri sportive, de orientare turistica, de descoperire a elementelor naturii, combinate cu intrebari si raspunsuri din diverse arii curriculare.
Participanti:
PROF.Pasat Gabriela
PROF.Amuza Alina
PROF.Bordeianu Danina
PROF.Bordeianu Cristian
Descriere
Vor fi organizate stagii de practică, la calificarile din domeniul ”turism-alimentație”:
14 elevi clasa a XI-a liceu calififcarile Tehnician in gastronomie sii Organizator Banqueting,nivel 4,
14 elevi de invatamant profesional clasa a XI a , nivel 3 calificarile Cofetar-patiser și Bucatar vor atinge rezultatele învățării prevăzute de standardele de pregatire practica în cadrul celor 2 resturante și o cofetărie/patiserie din Granada,Spania. Stagiile de practica se organizeaza in lunile iunie-iulie 2023
Organizatiile de primire le-am ales plecand de la nevoile de formare ale elevilor nostri. Aceste sunt unități de alimentație publică din orasul Granada,Spania. Domeniul de activitate-unități de alimentație publică,echipele de profesionisti si experienta in furnizarea tutoratului in cadrul proiectelor de plasamet Erasmus+,fac din cele 3 organizatii de primire,selectate deja din etapa de elaborare a aplicatiei,cele mai bune alegeri in ceea ce priveste atingerea rezultatelor preconizate ale invatarii de catre cei 28 participanti la proiect.Cele 3 organizatii de primire sunt:
Restaurante Casa Braulio este este o afacere de familie situate în centrul Granadei.Tipul de bucătărie este bucătăria mediteraneană. În bucătăria acestuia elevii noștri pot învăța în mod direct, să prelucreze materiile prime,să realizeze antreuri,salate,preparare din legume,carene ,pește dar si produse de patiserie și cofetărie.
KITCHEN & DRINKS este un restaurant si bar tapas care oferă o mare varietate de preparate și băuturi. Meniul acorda o atentie deosebita felurilor de mancare care tin de traditia spaniolă, putandu-se constata prezenta invariabila a pestelui si a fructelor de mare, precum si a numeroase produse traditionale. Restaurantul are o echipa de bucatari cu experiența,precum si ospatari initiati in potrivirea vinurilor cu felurile de mancare.
CAFETERÍA LA RIFFEÑA -este o cofetarie/patiserie cu preparate si deserturi ,atât spaniole cât și marocane. Experienta cofetarilor si patiserilor si calitatea produselor oferite reprezinta garanția unei pregatiri practice la standarde inalte pentru participantii la proiect.
Obiectivele proiectului
O1.Îmbunătățirea nivelului de competențe generale și tehnice prevăzute de SPP ,la un înalt nivel de calitate în formarea inițială pentru 28 elevi,prin stagii de practica în companii europene.
O2. Îmbunătățirea competențelor personale,a competențelor cheie,pentru cresterea gradului de incluziune,competitivitate și motivare raport cu propria formare pentru 28 elevi-80% din medii vulnerabile
O3. Dezvoltarea unui parteneriat transnațional,între scoală și 3 companii europene care să contribuie la sporirea atractivității,calității educației și formării si a dimensiunii europene a școlii.
Procedura operationala si calendar selectie
Stagiul de practica al elevilor primului flux s-a desfasurat in perioada 12.06.2023 - 30.06.2023
Elevii au fost insotiti de profesorii Mitran Doinita si Ianev Sorina.
Specialistii celor trei unitati de primire, Restaurante Casa Braulio, KITCHEN & DRINKS si CAFETERÍA LA RIFFEÑA i-au primit cu entuziasm si amabilitate pe elevii nostri , indrumandu-i atent pentru formarea competentelor profesionale.
Elevii si-au dezvoltat intensiv abilitatile practice, au cunoscut traditiile si cultura spaniola din Granada si locuri din apropiere, petrecand clipe de neuitat, facandu-si prieteni si imbogatindu-si competentele lingvistice.
Stagiul de practica al elevilor fluxului al doilea s-a desfasurat in perioada 10.07.2023 - 28.07.2023
Elevii au fost insotiti de profesorii Achim Mihaela Nicoleta si Radu Doina Antoneta
Specialistii celor trei unitati de primire, Restaurante Casa Braulio, KITCHEN & DRINKS si CAFETERÍA LA RIFFEÑA i-au primit cu entuziasm si amabilitate pe elevii nostri , indrumandu-i atent pentru formarea competentelor profesionale.
Elevii si-au dezvoltat intensiv abilitatile practice, au cunoscut traditiile si cultura spaniola din Granada si locuri din apropiere, petrecand clipe de neuitat, facandu-si prieteni si imbogatindu-si competentele lingvistice.
Proiectul "Parteneriat european pentru dobândirea de abilități practice și competențe cheie în domeniul alimentației publice" 2022-1-RO01-KA122-VET-000072135 desfășurat de către Liceul Tehnologic "Goga Ionescu" din Titu
• A facilitat mobilitatea celor două fluxuri de elevi ai Liceului Tehnologic din Titu, în GRANADA – SPANIA în perioada 9.06-3.07 2023, respectiv 7.07-1.08.2023.
• A constat în deplasarea a două grupuri de 14 elevi de clasa a XI-a profesională, respectiv liceu, profil alimentație publică, însoțiți de către 4 profesori.
Răspunsuri chestionar satisfacție elevi