Experienţa în derularea de proiecte, parteneriate şi activităţi de cooperare europeană
În perioada 2004-2005 s-a derulat Programul „Phare 2002 – Coeziune economică şi socială” pe o perioadă de 1 an, pe domeniul „Educaţia adulţilor”
Echipa de proiect a întocmit documentaţia, a obţinut finanţarea şi a realizat acreditarea şcolii.
Activităţi:
→ Acreditarea şcolii pentru Educaţia adulţilor;
→ Reabilitarea a 2 laboratoare, 2 săli de clasă şi a grupului sanitar;
→ Dotarea cu 25 de calculatoare a unui laborator de informatică.
Grupul ţintă: 56 de persoane care s-au instruit în:
→ Operator introducere, prelucrare şi validare de date pe calculator;
→ Comunicare în limba română, engleză şi franceză;
→ Conducere auto, categoria B cu obţinerea permisului auto
În perioada 05 – 16 Septembrie 2008 un grup de elevi ai şcolii au avut şansa de a lua parte la Proiectul cultural româno – francez „Franţa şi România – două ţări europene văzute prin ochii noii generaţii de adolescenţi”, din cadrul parteneriatului şcolar încheiat între cele două instituţii şcolare Lycee „Beauregard” din Villefranche de Rouergue – Franţa şi Liceul teoretic „I.C. Vissarion” – Titu. Acest proiect a fost coordonat de către d-na prof. Marin Cornelia
În cadrul acestui schimb şcolar s-au avut în vedere următoarele obiective:
→Perfecţionarea limbii franceze învăţate la şcoală;
→Redescoperirea şi întărirea legăturilor franco – române
→Descoperirea celor două ţări europene prin ochii generaţiei de adolescenţi;
→Folosirea mijloacelor informatice, în special a internetului, pentru realizarea schimburilor culturale şi apropierea dintre adolescenţii şi profesorii din cele două ţări.
Organizarea schimbului şcolar a avut în vedere activităţi ce vizau mai multe domenii:
→Culturale: vizite la muzee, cetăţi medievale, oraşe istorice
→Economice: vizitarea de întreprinderi agroalimentare din regiune
→Pedagogice: vizitarea instituţiei şcolare Lycee „Beauregard” din Villefranche de Rouergue ; participarea elevilor şi a profesorilor la cursurile susţinute în liceu ; participarea la programul mondial dedicat mediului înconjurător – agenda 21 ; organizarea unei seri de schimb cultural ( teatru, cântece, şi dansuri tradiţionale) ; organizarea unei expoziţii de pictură pe sticlă, acuarelă, desen în creion, obiecte tradiţionale româneşti ; organizarea unei zile consacrată României în cadrul festivalului de cinematografie de la Rieupeyroux „Rencontres a la campagne”
Revenind la şcoală, elevii şi profesorii participanţi la acest proiect cultural, au împărtăşit cu mult entuziasm experienţa trăită pe tărâm francez. Ei au descoperit acolo, pe lângă moştenirea valorilor istorice şi culturale, preţuirea valorilor morale, a demnităţii umane şi a spiritului liber extrem de important pentru dezvoltarea şi înflorirea personală a individului.
In anul scolar 2013-2014, alaturi de alte 3 licee dambovitene, Liceul Tehnologic Goga Ionescu Titu devine beneficiar in Proiectul POSDRU/154/1.1/G/137341 “Calitate in educatie prin servicii educationale moderne si oferte de studii adaptate pietei”. Activitatile in cadrul acestui proiect sunt:
→Achizitionarea unei linii de patiserie.
→Oferirea de servicii conexe serviciilor de orientare si consiliere scolara:crearea a 2 modele de activitati didactice scolare si extrascolare si implementarea acestora in activitatea de orientare si consiliere scolara ;stimularea interesului elevilor si implicarea acestora in viata comunitatii locale prin participarea la 2 actiuni in comunitatea locala;sprijin in organizarea concursurilor si intalnirilor intre elevi,infiintarea si dezvoltarea retelei virtuale si comunitati de practica.
→Crearea unui serviciu educational nou :Centru de informare si consiliere profesionala pentru elevi si parinti/tutori:sprijin in activitatea de informare si consiliere a 75 elevi ISCED 4 si 10 parinti/tutori si organizarea sesiunilor individuale si colective ;crearea Centrului de informare si consiliere profesionala pentru elevi si parinti/tutori
→Educatie nonfomala si informala cu elevii beneficiari: sprijin in organizarea atelierelor si sesiunilor de instruire pentru 150 de elevi prin punerea la dispozitie a spatiilor necesare formarii si organizarea grupelor de instruire;
→Formarea si perfectionarea elevilor: sprijin in activitatea de formare profesionala si organizarea examenelor de absolvire a cursului pentru 150 de elevi prin punerea la dispozitie a spatiilor necesare formarii/certificarii si organizarea grupelor.
→Formarea si perfectionare personalului din educatie: sprijin in activitatea de formare profesionala si organizarea examenelor de absolvire a cursului pentru persoane din educatie prin punerea la dispozitie a spatiilor necesare formarii/certificarii si organizarea grupelor.
→Dezvoltarea si actualizarea de curricule in vederea dobandirii de noi competente profesionale si compentete cheie:realizarea instrumentelor si metodologiilor de lucru specifice curriculei Cofetar/patiser si dotarea unitatii de invatamant cu echipamente;introducerea calificarii de cofetar/patiser in Planul de scolarizare. Implementarea curriculelor autorizate:implementarea curriculei de cofetar/patiser si crearea clasei aferente acestei calificari pt anul scolar 2014-2015
In anul scolar 2014-2015 profesori de specialitate de Liceul Tehnologic „Dr C Angelescu” Gaesti – organizatia coordonatoare, Liceul Tehnologic „Iordache Golescu” Gaesti, Liceul Tehnologic Tartasesti si Liceul Tehnologic „Goga Ionescu” Titu si s-a derulalat un Program de mobilitati pentru personalul din domeniul educatiei si formarii profesionale in localitatea Latina, Italia „Dezvoltarea competențelor profesionale pentru organizarea și evaluarea stagiilor de pregătire practică a elevilor la nivel european în vederea integrării pe piața muncii”.
In anul scolar 2016-2017 o echipa formata din profesori, parinti, elevi si reprezentanti ai consiliului local au scris Proiectul ROSE pentru liceul nostru, proiect care isi propune imbunatatirea performantelor scolare, promovarea examenului de bacalaureat si accesul catre invatamantul superior in urmatorii 4 ani. Proiectul a fost validat de catre facilitator. Proiectul se desfasoara in acest moment pentru 255 de elevi care beneficiaza de activitati remediale, consiliere psihopedagogica si activitati extrascolare. In cadrul proiectului am primit 100 laptopuri si 3 table inteligente cu care ne putem desfasura activitatea online.
În anul școlar 2021-2022 s-a finalizat elaborarea proiectului de mobilitate în scopul perfecționării cadrelor didactice prin Acțiunea cheie 1 (KA 1) din cadrul Programului Erasmus+
- ”We Are All Special”: Inclusion and Support for students with Special Needs In and Out of the Classroom
- ”Classroom Management Solutions for Teachers”(31 mai – 5 iunie) Barcelona:
- ”Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullyng Prevention”
- ”Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges”(2 august – 7 august Tenerife:
Liceul Tehnologic Goga Ionescu Titu reflectă atitudinea pe care educatorii o pot folosi în clasele incluzive, pentru a preveni etichetarea, izolarea, agresiunea față de elevi cu nevoi speciale sau diverși în general, și acesta a fost conceptul de bază al activităților principale pe parcursul cursurilor, în care diversitatea este sinonima înțelegerii, integrării și oportunității